4 Nisan 2012 Çarşamba

Young Adult


Bu iki filmden JUNO yu iki sene önce izlemiştim. Film 2007 yılında vizyona girmiş. Ülkemizde de 2008 yılında sanırım gösterime girmişti. BAFTA ve 80. Akademi ödüllerinde bir çok dalda ödüle aday olan filim her ikisinden de özgün senaryo dalında ödüle layık görülmüştü. İzlediğim zaman çok beğendiğimi ve eğlendiğimi hatırlıyorum. Az hatırladım film hakkında nasıl yorum yapacaksın diyenler için söylüyorum yazımın amacı zaten Juno değil:) Üç gün önce izlediğim Young Adult filmi hakkında yazmak istiyorum aslında ama Juno ile de bağlantılı olduğundan filmi hatırlatmak istedim.
Young Adult filminin afişini gördüğümde nedense aklıma Juno filmi gelmişti. Her iki afişte de bakışlarında bir çok sorunu barındıran kadın ve yanında şapşal bir "canlı":) Filmi izlemeye karar verdikten sonra öğrendim ki her iki filmin de yönetmeni Jason Reitman ve senaristi Diablo Cody. Diablo Cody nin senaristliğini yaptığı bir diğer film ise Megan Fox un başrol oynadığı Jennifer's Body. Aslında bu üç filmi peş peşe izlerseniz filmin içindeki mizah, romantizm ve dram duygusunun ne kadar yakın olduğunu anlarsınız. Bu durumun kötü olduğunu düşünmüyorum. Aksine, bir tarz olarak, benim çok hoşuma gidiyor.
Tabi senarist kadın olunca kadın oyuncuların başarısı, duyguyu senaryodan bize aktarabilme yetenekleri de o denli yüksek oluyor. Bu senaryoların bir erkeğin elinden çıkması durumunda zannetmiyorum ki filmdeki kadın karakterlerin duygusu bize olduğu gibi geçebilsin. Burada başarılı bulduğum yönetmen Jason Reitman ı da unutmuyorum tabi.
Young Adult filmine gelince, Chalyize Theron her rolün altından kalkabilme(Monster filminde onun oynadığına hala inanmıyorum:) yeteneği ile bu rolünde üstesinden gelmeyi başarmış. Ancak görünen o ki yönetmen ve senarist ikilisi Juno nun başarısını bu filme taşımakta pekte başarılı olamamışlar. Yönetmenlik açısından kötü bir film olduğunu söyleyemem ama senoryo bakımından bazı sıkıntılar barındırıyor.
Yaşadığı büyük şehirde kendi başarısını küçük bulan, doğduğu kasaba da ise çok başarılı sayılan yazar Mavis Gary(Chalyize Theron) nin 'evli ve çocuklu' eski erkek arkadaşını yeniden kazanma çabasına ve geçmişi ile bir tür hesaplaşma değilse de karşılaşma macerasını izliyorsunuz filmde.
İzlemeye değer bence:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder